tisdag

Idag åkte jag ensam både till och från Umeå. Då jag inte hade något att läsa försökte jag fördriva tiden med att sova och det gick faktiskt utomordentligt. Av förklarliga skäl har jag därför ingenting att berätta från själva bussfärden, däremot visade sig de två chaufförerna jag tilldelats idag var varandras motpoler. Som natt och dag, hund och katt eller mask och liten elak pojke. Ni fattar.

Chaufför 06.40: Lämnar Skellefteå busstation 06.40. Anländer till Samhällsvetarhuset 08.25. Restid: 1h 45 min.

Chaufför 12.05: Lämmnar Samhällsvetarhuset 12.20 (12.05 är alltid försenad) Anländer till Skellefteå Busstation 14.00. Restid: 1 h 40 min.

06.40 är en direktbuss! Den stannar på ett enda ställe efter vägen och kör inte in någonstans. 12.05 är vad alla ovana bussåkare kallar mjölkbussen och tycker att de är jätteroliga. "Äh, det här är mjölkbussen, vi vill ju såklart åka en direktbuss hoho" Jovisst era korkade jävlar, Linje 100 kommer först om 20 minuter vilket innebär att ni anländer precis samtidigt om ni skulle ta tolvan och ni slipper stå ute i blåsiga Umeå och vänta. Dumma människor. Dock går det inte att komma ifrån att dessa typers små hjärnor gör det mer glest på bussen och ökar chansen att få bränna bak sätet til brutala nivåer. Det om det. Linje 12 är trots allt en lite långsammare buss, den stannar i Bygdeå, Sikeå, Ånäset, Lövånger och Bureå. Om man önskar stannar den även på hållplatser efter vägen. Tog lite lång tid att komma till poängen men chauffören som körde bussen 12.05 lyckades alltså att köra snabbare än en direktbuss! Denna man är min idol, min stjärna på himlen och min räddare i nöden. Han kan starkt rekomenderas! Tänk er honom körandes favoritbussen, komfortbussen 14.20. Skulle det kunna bli bättre? Tror inte det.

Ingen buss förrän på fredag! Hej då.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hmm,, vet inte om jag skulle kalla det för blåsiga umeå =) Har inte blåst många meter i sekunden idag enligt mig =)

2008-04-23 @ 17:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0