tisdag

06.40
Micke försov sig och jag kom i vanlig ordning sent till bussen så jag fick inte bästa platsen, dock valde jag för en gångs skull en plats som visade sig lyckosam då sätet bakom förblev en av de få obemannade. För att eliminera risken att någon sätter sig bakom bränner man bak sätet till max så fort man slagit sig ned. Då är det ju bara för långa/ klaustrofobiska/ gamla att välja en annan plats. Någon som passar dem och deras behov bättre, för deras egen skull lixom. Chauffören skötte sig alldeles utmärkt denna resa och jag sov som en stock hela vägen.

12.05
Bra bussdag idag! Inget att anmärka på denna resa heller, trots att det var Den Sura chauffören som körde. Den Sura chauffören kommer ibland med spydiga kommentarer. Idag snäste han av en resenär som undrade huruvida hon skulle hinna med sin anslutningsbuss. Chauffören svarade att det skulle hon troligen inte och när då resenären gjorde honom uppmärksam på resegarantin (som tydligen ska finnas!) blev han syr och utbrast: "Det kan du glömma!" Träng-Rolf åkte med även idag, men han höll en tämligen låg profil och skötte sig faktiskt snudd på utmärkt.

Linje 12 som avgår 12.05 är en sådan buss som stannar på platser efter vägen och efter idag blev vi varse att det kan straffa sig att bo utanför ett samhälle och därigenom hoppa av på en hållplats alldeles ensam. En man steg av någonstans mellan Bygdeå och Ånäset. När han klivit av bussen och dörren stängts böjde han sig ned och tappade ut sin plånbok. Plånboken var svart och syntes väldigt bra mot den vita snön och alla verkade se detta utom den stackars killen. Människor bankade på rutan åt honom men han såg inte utan gick bara därifrån. Jag tyckte faktiskt synd om honom för det hade verkligen kunnat vara jag. Skillnaden är bara den att hade så varit fallet hade jag förmodligen haft sådan tur att någon hittat den och ringt mig redan innan jag upptäckt att jag tappat den. Dock är jag medveten om att de flesta inte har en sådan medfödd tur. Den stackars karln är förmodligen numer en plånbok kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0