onsdag

Idag var en väldigt intetsägande bussdag, den bjöd inte på något att vara bitter över men heller inget som kunde få mig att hoppa av glädje. Då jag inte kunde fördriva busstiden varken med att  vara arg eller sprudlande glad övertalade jag Micke att ge sin estetiska sida lite utrymme och rita en tavla. Resultatet ser ni här:

image1

 
"DEN SISTA UTPOSTEN - FÖR DEN MONGOLIDA RÄVHONAN"

Vilket underbart kontverk han åstakom! Jag kunde varit egoistisk och råffat åt mig alstret men jag har beslutat mig för att ge er läsare chansen att varje dag njuta av denna utsökta kreation. Budgivningen sker här på bloggen med hjälp av kommentarsfunktionen!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha... Jadu, jag tror att jag skippar budgivningen. Den är ändå säkert så värdefull att jag inte har råd med den. :)

2008-04-10 @ 14:46:13
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Malin i din klass

Hej Sandra! Det här med bussbloggen är en mycket god idé tycker jag. Har förstått att du är lyckligt lottad som inte har drabbats av någon HOSTARE under dina bussresor. En HOSTARE är en individ som antingen inte har vett- eller är för
ondskefull för-att hålla för sin käft när den hostar. Och då pratar vi inte om några små försynta hostningar, nej det är riktiga virus- bakterie- och slemuppstötningar som upprepas med några minuters mellanrum. Äckligt!!!
Jag vill utfärda en allmän varning för HOSTARE och kan tillägga att det alltid finns 1-2 stycken (speciellt på morgonen) på linje 13 mellan Umeå och Lycksele.
ses i morrn

2008-04-10 @ 19:29:49
Postat av: Sandra

Härligt att höra att det finns fler som har åsikter om sina bussresor! Nästa gång du blir utsatt för Host-Rolf *3 (ja, alla vars namn man inte vet kallas Rolf) eller något annat obehag får är du välkommen att gästspela i min blogg!

2008-04-10 @ 21:39:50
Postat av: Thomas

Utmärkt och inspirerande! Ditt gnäll har inspirerat mig att avhandla en del egenupplevda fenomen i pendlarvärlden. ;-)
(Och förlåt att jag inte heller ger nåt bud på Mickes konstverk. En sån vacker tavla ska du inte sälja. Du ska rama in den och låta tidens tand mångdubbla värdet på den. :)

Postat av: Sandra

Läste just i din blogg Tomas och jag har förståelse för ditt dilemma med dåligt om plats och bakbrända säten. Vi sitter ju i lite olika båtar du och jag men jag brukar faktiskt fråga personen bakom ifall det är okej att luta bak sätet om denne är utrustad med långa ben. Är det däremot en person som är i min längd eller kortare vet jag att vederbörande får plats utan problem och då ser jag inget skäl att inte fälla bak sätet. Förövrigt gillar jag att "bränna" bak sätet verkar ha antagits av folkmun.

2008-04-11 @ 18:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0