måndag

06.40
Den här resan var nästan en riktig tiopoängare. Chauffören pratade ingenting i microfonen, Micke hade tagit bästa platsen, fotstödet fungerade, sätet hade tillfredställande nedfällningsfunktioner och bussen avgick i tid. Jag sov nästan hela vägen och då temperaturen var näst intill perfekt vaknade jag upp utan en munn torr som en urvriden trasa. Bra start på dagen!

14.20
Komfortbussen, min favoritbuss. Det är oftast ett nöje att åka komfortbussen, den stannar bara på en hållplats efter vägen och går därför snabbt utan att kosta extra. Man slipper värdinnan och blir istället servad av två underbart gulliga pensionärer, denna dag med en blommig fikakorg. Andra bullar än de livströtta värdinnorna som hemsöker linje 100.

Idag inträffade något roligt som fick mig, Micke, Sofie och Tomas att vika oss dubbla av skratt. Busschauffören var en liten, späd, blond kvinna med en riktig mansröst. Jag såg att det var en kvinna när jag klev på bussen, Sofie verkade missa det. När hon började prata i högtalarna utbrast vi i en mun: Jag: "Var det inte en kvinna?" Sofie: "Låter han inte väldigt gay?" Samtidigt som chauffören pratar på och presenterar sig som Katrin eller något liknande. En riktig shemale!!! Synd att inte detta är en ljudblogg, då hade ni också vridit er. I övrigt var det en hyfsad behaglig resa. Jag och Micke diskuterade huruvida folk skulle märka om man gick omkring med en räv eller varg i koppel på stan eller om de bara skulle tycka att hunden såg knepig ut och vi avlyssnade grannen, en man ca 70 år gammal, som pratade i telefon om hur smaskigt det skulle vara med riktigt fettdrypande älgkött. Bussen anläde i tid till soliga Skellefteå. Shemale får godkänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0