fredag

06.40
På väg ut genom lägenheten plingar det i mobilen. Micke har försovit sig. Attans. Då jag oftast är lite sen till bussen innebär detta att bästa platsen kommer vara upptagen. Jag skyndar mig allt jag kan i hopp om att iallafall hitta en hyfsad plats. 

Det var Den Sura chaffören idag. Så länge man inte retar upp honom är detta possitivt. Den Sura chauffören kör väldigt snabbt. Till min stora förvåning var det ganska tomt på bussen och bästa platsen var ledig, människor verkar inte veta sitt eget bästa när det kommer till sätesval. När jag slagit mig ned skymatde jag Sofie en bit bort, gick dit och frågade om hon inte ville dela bästa platsen med mig. Det ville hon inte då hon tycker att platserna lägre bak är bättre. Okej, tänkte jag, då det faktiskt inte satt någon bakom borde det kunna funka. Jag flyttade bak till henne. Vilket misstag. Bussen denna morgon måste varit nära besläktad med bussen jag beskrev i ett tidigare inlägg, ni vet den med pensionärernas klapprande tänder. Fy vad det levde om! Vi satt precis vid toalettdörren dessutom och denna skrammlade utan dess like. Den Sure chauffören körde snabbt som attan och med en så ranglig buss skumpade man hit och dit och det var omöjligt att sova.

12.05
Okänd chaufför. Jag kommer dock att minnas honom till nästa gång då hans känsla för behaglig temperatur totalt avsaknades. Redan vid påstigning var det varmt på bussen och detta är ett orosmoment i sig då temperaturen alltid stiger. Vi satte oss ned och skulle kolla att allt fungerade på ett tillfredställande sätt. Vi kollade fotstöd, lyse, sätets nedfällningsgrad. Allt var okej förutom fläkten som i det här fallet var av absolut största vikt men ur den kom  endast pustar av extremt varm luft. Åh nej, åksjuka att vänta och inget kallt att dricka. När vi färdats halvvägs var det i det närmaste bastu ombord på linje 12. Magen mådde pyton och lungorna grät. Jag överdriver inte när jag uppskattar 30 grader. Micke gick ned till chauffören och upplyste honom om att  passagerarna uppe höll på att övergå till gasfas. Jasså, ni tycker det är varmt? Utbrast han som själv var omgiven av perfekt luftkonditionering och dessutom begåvats med en dörr som närmsta granne. "Idiot i hjärnan" som vår epidemiologilärare skulle sagt. Han justerade iallafall temperaturen och just när vi anlände i stan och tog helg var den snudd på uthärdlig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

men det är ju iaf posssitivt att ni kom fram.

2008-04-12 @ 17:34:34
URL: http://lisalu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0